acturator

ساخت وبلاگ

گیت ولوها به طور گسترده برای انواع کاربردها استفاده می شوند و برای نصب در سطح زمین و زیرزمین مناسب هستند. حداقل برای تاسیسات زیرزمینی، انتخاب نوع مناسب شیر برای جلوگیری از هزینه های جایگزین بسیار مهم است.

گیت ولوها برای سرویس های کاملا باز یا کاملا بسته طراحی شده اند. آنها در خطوط لوله به عنوان شیرهای جداکننده نصب می شوند و نباید به عنوان شیرهای کنترل یا تنظیم استفاده شوند. عملکرد یک گیت ولو با انجام یک حرکت چرخشی میل در جهت عقربه های ساعت برای بستن (CTC) یا جهت عقربه های ساعت برای باز کردن (CTO) انجام می شود. هنگام کار با میل سوپاپ، دروازه روی قسمت رزوه دار میل به سمت بالا یا پایین حرکت می کند.

گیت ولوها در کجا استفاده می شود؟

گیت ولوها اغلب زمانی استفاده می شوند که حداقل افت فشار و سوراخ آزاد مورد نیاز باشد. هنگامی که به طور کامل باز می شود، یک گیت ولو معمولی هیچ انسدادی در مسیر جریان ندارد و در نتیجه افت فشار بسیار پایینی ایجاد می کند و این طراحی امکان استفاده از پیگ تمیز کننده لوله را فراهم می کند. گیت ولو یک شیر چند چرخشی است به این معنی که عملکرد شیر به وسیله یک میل رزوه ای انجام می شود. از آنجایی که گیت ولو باید چندین بار بچرخد تا از حالت باز به حالت بسته برود، عملکرد آهسته نیز از اثرات چکش آب جلوگیری می کند.

گیت ولوها را می توان برای تعداد زیادی از سیالات استفاده کرد. گیت ولوهای AVK در شرایط کاری زیر مناسب هستند:

آب آشامیدنی، فاضلاب و مایعات خنثی: دمای بین 20- تا 70+ درجه سانتی گراد، حداکثر سرعت جریان 5 متر بر ثانیه و فشار دیفرانسیل تا 16 بار.

گاز: دمای بین 20- تا 60+ درجه سانتی گراد، حداکثر سرعت جریان 20 متر بر ثانیه و فشار دیفرانسیل تا 16 بار.

به دستورالعمل نصب و نگهداری AVK برای آب/فاضلاب و گاز مراجعه کنید.

گیت ولوها با پس گذر

گیت ولوهای بای پس معمولاً به سه دلیل استفاده می شوند:

برای اینکه فشار دیفرانسیل خط لوله متعادل شود، گشتاور مورد نیاز دریچه را کاهش داده و اجازه کار یک نفره را می دهد.

با بسته شدن دریچه اصلی و باز بودن بای پس، جریان مداوم مجاز است و از رکود احتمالی جلوگیری می کند.

تاخیر در پر کردن خطوط لوله

AVK گیت ولوهای با بای پس در ابعاد DN 450 ارائه می دهد، سری های 55/30 و 06/30 را ببینید.

دریچه های دروازه ای موازی در مقابل گوه ای شکل

گیت ولوها را می توان به دو نوع اصلی تقسیم کرد: موازی و گوه ای شکل. گیت ولوهای موازی از یک دروازه مسطح بین دو نشیمنگاه موازی استفاده می کنند و نوع محبوب آن گیت ولو چاقویی است که با لبه تیز در پایین دروازه طراحی شده است. گیت ولوهای گوه‌ای از دو نشیمن شیبدار و یک گیت شیبدار ناهماهنگ استفاده می‌کنند.

اکثر گیت ولوهای AVK از طراحی جامد گوه ای شکل هستند، اما ما همچنین گیت ولوهای چاقویی برای تصفیه فاضلاب و شیرهای کشویی موازی برای تامین گاز ارائه می دهیم.

شیرهای دریچه ای نشسته فلزی در مقابل گیت ولوهای نشسته ارتجاعی

قبل از اینکه گیت ولو ارتجاعی به بازار معرفی شود، گیت ولوهای با گوه فلزی به طور گسترده مورد استفاده قرار می گرفتند. طراحی گوه مخروطی و دستگاه‌های آب‌بندی زاویه‌ای یک گوه فلزی مستقر به فرورفتگی در کف شیر برای اطمینان از بسته شدن محکم نیاز دارند. با این کار، ماسه و سنگریزه در سوراخ تعبیه شده است. سیستم لوله هرگز به طور کامل عاری از ناخالصی ها نخواهد بود، صرف نظر از اینکه لوله در هنگام نصب یا تعمیر چقدر شسته شده است. بنابراین، هر گوه فلزی در نهایت توانایی خود را برای محکم شدن از دست می دهد.

یک گیت ولو نشسته ارتجاعی دارای یک دریچه ساده است که اجازه عبور آزادانه برای ماسه و سنگریزه در شیر را می دهد. اگر ناخالصی ها با بسته شدن دریچه عبور کنند، در حالی که شیر بسته است، سطح لاستیکی اطراف ناخالصی ها بسته می شود. یک ترکیب لاستیکی با کیفیت بالا، ناخالصی ها را با بسته شدن دریچه جذب می کند و با باز شدن مجدد شیر، ناخالصی ها پاک می شوند. سطح لاستیکی شکل اولیه خود را به دست می‌آورد و یک آب‌بندی محکم در برابر قطرات ایجاد می‌کند.

اکثریت قریب به اتفاق گیت ولوهای AVK به صورت ارتجاعی قرار دارند، با این حال گیت ولوهای فلزی همچنان در برخی بازارها درخواست می شوند، بنابراین آنها هنوز هم بخشی از محدوده ما برای تامین آب و تصفیه فاضلاب هستند.

گیت ولوها با طراحی ساقه بالارونده در مقابل غیر بالا آمدن

ساقه‌های بالارونده به دروازه ثابت می‌شوند و با کار کردن سوپاپ با هم بالا و پایین می‌شوند، که نشان‌دهنده بصری موقعیت سوپاپ را فراهم می‌کند و امکان گریس کردن ساقه را فراهم می‌کند. یک مهره دور ساقه رزوه دار می چرخد و آن را حرکت می دهد. این نوع فقط برای نصب روی زمین مناسب است.

ساقه های بدون بالا آمدن به داخل دروازه رزوه می شوند و با بالا و پایین رفتن گوه در داخل شیر می چرخند. آنها فضای عمودی کمتری را اشغال می کنند زیرا ساقه در داخل بدنه شیر نگه داشته می شود. AVK گیت ولوها را با نشانگر نصب شده در کارخانه در انتهای بالایی ساقه برای نشان دادن موقعیت سوپاپ ارائه می دهد. گیت ولوها با ساقه های بدون بالا آمدن هم برای تاسیسات روی زمین و هم برای تاسیسات زیرزمینی مناسب هستند.

اکثر محصولات AVK با ساقه غیر بالارونده طراحی شده‌اند، اما ما گیت ولوها با ساقه بالارونده را برای کاربردهای حفاظت از آب، فاضلاب و آتش‌سوزی نیز ارائه می‌دهیم.

برای خرید این محصول می توانید با شماره های زیر تماس یگیرید:

86031739-86047201-09128446731

acturator...
ما را در سایت acturator دنبال می کنید

برچسب : گیت ولو , شیر دروازه ای , دریچه دروازه, نویسنده : علی حیدری acturator بازدید : 105 تاريخ : دوشنبه 3 بهمن 1401 ساعت: 13:19